Circular nº 1.357

Barcelona, 2 de juliol de 2020.

 

Entrada en vigor del Nou Reglament (UE) 2018/848 — normes sobre producció ecològica i etiquetatge de productes ecològics per l’1 de gener de 2021.

Amb motiu de l’assistència del Servei Tècnic de l’AGEM a les reunions sectorials amb les Administracions, el passat 22 de juny va tenir lloc la de Sanitat Vegetal a l’ASPC on es va tractar un tema d’interès pels associats que comercialitzen productes certificats Ecològics.

Adjuntem resum de l’explicació que el ponent del CCPAE va fer al respecte.

El document adjuntat destaca molts punts de diferents sectors. Potser cal destacar pels nostres associats:

  • La possibilitat de certificar-se grups de petits agricultors sota el mateix certificat.
  • Els controls oficials poden passar a fer les inspeccions in situ cada dos anys, en lloc de anualment com ara, sempre que no hi hagin incidències en els 3 anys anteriors.
  • Les importacions de països tercers de la Unió Europea han de ser de proveïdors que disposin d’un certificat que confirmi que compleix amb els requeriments de la normativa de la UE.

De totes maneres, recomanem la lectura de tot el document adjunt que destaca els principals canvis de la legislació.

Per qualsevol dubte, estem a la seva disposició:  Sevei Tècnic AGEM- Telf. 93 5562000 , mail: serveitecnic@agem.mercabarna.com

Atentament,

AGEM

Compartir esto